Hopp til hovedinnhold

Hoppende glede og sviende mage

Mage- og kjernemuskulatur får kjørt seg i dette programmet, samtidig som de pulsdrivende øvelsene får deg til å ville hoppe av glede.

Varigheten er kort, men intensiteten skal være høy! Hver øvelse utføres i 30 sekunder med 15 sekunder pause der du gjør deg klar til neste øvelse. Etter å ha gjennomført alle fem øvelsene gjør du det samme en gang til. Etter ca. 7 minutter har du da både fått opp pulsen og trent ben, core, mage og armer. Gjenta gjerne hele syklusen 2-3 ganger for enda større treningseffekt. 

Jumping jacks med kryss

Hopp med bena ut til siden samtidig som du svinger armene over hodet. Samle bena i et hopp, med den ene foten krysset foran den andre. Armene senkes ned til hofter igjen. Gjenta. 

Crunch med bensenk

Start liggende på ryggen med føttene og hendene i retning mot taket. Aktiver magemusklene og løft setet og overkropp opp fra underlaget. Returner til utgangsposisjon og senk ben og armer ned mot underlaget.

Vandrende planke med armheving

Stå i plankeposisjon. Flytt hendene fremover mens du holder planken. Kom tilbake til utgangsposisjon og utfør en armheving. 

Sumoknebøy med utfall

Start med bred benstilling, tærne peker svakt utover. Gjør en dyp knebøy, knær peker samme vei som tær. Strekk ut knærne og snu deg så 90 grader. Gjør et utfall og tilbake til sumoknebøy. Snu så 90 grader for ny knebøy denne veien.

Skigange

Beveg motsatt arm og ben hurtig frem og tilbake i små hopp, som om du går på ski med litt overdrevne bevegelser.

 

Jeg vil komme igang med trening!