Hopp til hovedinnhold

Eksplosive hopp og sterkere kjerne

Er du klar for mer eksplosivitet og utfordre kjernemuskulaturen din?

Varigheten er kort, men intensiteten skal være høy! Hver øvelse utføres i 30 sekunder med 15 sekunder pause der du gjør deg klar til neste øvelse. Etter å ha gjennomført alle fem øvelsene gjør du det samme en gang til. Etter ca. 7 minutter har du både fått opp pulsen og trent ben, kjerne, mage og armer. Gjenta gjerne hele syklusen 2-3 ganger for enda større treningseffekt. 

Skøytehopp

Hopp til siden og plasser den innerste foten bak den andre. Før samtidig samme arm ned mot gulvet, gjenta til andre siden.

Båten med rotasjon

Begynn sittende med føttene løftet fra underlaget. Med aktivert kjerne lener du overkroppen godt tilbake, og beveg albue og overkropp over til den ene siden. Returner til midten og over til andre siden.

Dype sideutfall

Senk deg ned i en dyp utfallsbøy, repeter på motsatt side.

Lengdehopp

Ta sats og hopp så langt fremover du klarer. Land nede i en knebøy. Strekk opp og gå tilbake, gjenta hoppet.

Mountain climber

Start i plankeposisjon. Trekk annet hvert kne opp mot brystet. Hold setet lavt og ryggen rett.

Jeg vil komme igang med trening!