Hopp til hovedinnhold

Eksplosive hopp og sterk kropp

Du er klar for mer og det skal du få!

Varigheten er kort, men intensiteten skal være høy! Hver øvelse utføres i 30 sekunder med 15 sekunder pause der du gjør deg klar til neste øvelse. Etter å ha gjennomført alle fem øvelsene gjør du det samme en gang til. Etter ca. 7 minutter har du både fått opp pulsen og trent ben, kjerne, mage og armer. Gjenta gjerne hele syklusen 2-3 ganger for enda større treningseffekt.

Høyt stjernehopp

Start stående på gulvet. Hopp med bena ut til siden samtidig som du fører armene over hodet. Hopp tilbake til midten samtidig som du senker armene. Gjenta.

Mountain climber kne mot albue

Start i en høy planke. Stram magen og senk setet slik at kroppen er helt rett. Før høyre kne frem mot høyre albue. Gjenta på motsatt side og fortsett med annethvert ben. 

Rygghev med armstrekk

Ligg på magen med armene strake foran hodet. Løft armene opp fra gulvet foran ansiktet. Albuene skal peke ut til siden. Samtidig løfter du også bena/føttene. Pass på at du trekker skulderbladene godt sammen og strammer setemuskulatur i løftet. Hold høyden på overkroppen samtidig som armene strekkes ut igjen til utgangsposisjon, og senker overkroppen igjen. Gjenta. 

Tuck jump

Start i bred benstilling og hopp samtidig som du trekker knærne opp mot brystet. La hendene samtidig klappe på lårene. Gjenta.

Foldekniven

Start med kroppen i en v-posisjon. Senk ben og armene samtidig kontrollert ned mot gulvet. Før ben og armer opp igjen og returner til utgangsposisjon.

Jeg vil komme igang med trening!