Hopp til hovedinnhold

Spenst og puls til julaften!

Varm opp med pulsdrivende øvelser som gir deg spenst og energi til julaften.

Bedre spenst til juletredansen på under 10 minutter! 

Programmet består av 6 øvelser.

  • Jumping jacks med kryss
  • Crunch med bensenk
  • Vandrende planke med armheving
  • Sumoknebøy med strake armer
  • Skigange
  • Tuckjump


Hver øvelse utføres i 30 sekunder med 15 sekunder pause mellom hver øvelse.

I løpet av pausen gjør du deg klar til neste øvelse. Etter at du har gjennomført alle seks øvelsene, tar du deg en pause på 1 minutt før du gjør et sett til. Etter ca. syv minutter har du både fått opp pulsen og trent hele kroppen.

Gjenta gjerne hele settet 2-3 ganger for enda større treningseffekt. 

Jumping jacks med kryss

Hopp med bena ut til siden samtidig som du svinger armene over hodet. Samle bena i et hopp, med den ene foten krysset foran den andre. Armene senkes ned til hofter igjen. Gjenta. 

Burpees

Begynn øvelsen stående. Hopp opp og land ned i en armheving. Hopp bena inn igjen mot armene og reis deg opp i stående posisjon. Gjenta.

 

Vandrende planke med armheving

Stå i plankeposisjon. Flytt hendene fremover mens du holder planken. Kom tilbake til utgangsposisjon og utfør en armheving. 

Sumoknebøy med utfall

Start med bred benstilling, tærne peker svakt utover. Gjør en dyp knebøy, knær peker samme vei som tær. Strekk ut knærne og snu deg så 90 grader. Gjør et utfall og tilbake til sumoknebøy. Snu så 90 grader for ny knebøy denne veien. 

Skigange

Beveg motsatt arm og ben hurtig frem og tilbake i små hopp, som om du går på ski med litt overdrevne bevegelser.

Jeg vil komme igang med trening!