Hopp til hovedinnhold

Vår mest populære gruppetime!

Ønsker du en treningsøkt som gir deg lyst til å komme tilbake? Da bør du velge Smilepuls – vår mest populære Stamina-time.

Av Stamina Trening

Smilepuls er en treningsøkt hvor du effektivt forbedrer både utholdenhet og styrke – og hvor instruktøren fokuserer på treningsglede. Her vil du oppleve inspirerende veiledning og enkle øvelser.

- På disse timene får du opp dampen etter fengende musikk. Første halvdel av timen tar deg med på en kondisjonsutfordring. Vi spiller musikk som gjør at du tar i det lille ekstra. I tillegg har du instruktør som heier på deg gjennom hele timen, sier  Produktansvarlig gruppetrening Ingvild Lie Indergaard hos Stamina Trening.

Tren etter musikk

Timen passer for deg som liker å trene etter musikk. Du trenger derimot ikke være i superform for å henge med.

- Du velger selv hvor mye du vil presse deg . Selve kondisjonsdelen varer i cirka 30 minutter og er lagt opp med ulike sanger Du kan velge om du vil hoppe – eller ikke. I tillegg velger du selv tyngden på vektene i styrkedelen. Det betyr at de fleste klarer å fullføre disse timene uten problemer – og de som ønsker høy puls oppnår det lett, sier Ingvild.

Håndplukkede instruktører

Instruktørene til Smilepuls er håndplukket nettopp fordi de har evne til å inspirere deg til å glede deg igjennom treningsøkten.

Målet er at du skal trekke på smilebåndet minst én gang i løpet av timen. Treningseffekten kommer som en herlig bonus.

I andre halvdel av økten fokuserer vi på styrketrening. Vi trener primært de største muskelgruppene som forside og bakside lår, setemuskler og de store ryggmusklene. I tillegg trener du kjernemuskulaturen og magemusklene dine grundig.

Treningsglede

Ingvild lover deg en time fylt til randen av bevegelsesglede.

- Ja, dette er utvilsomt timen for deg som ønsker en inspirerende og leken time som får deg til å glemme tid og sted selv om pulsen er høy.

Moderat intensitet

Intensiteten på timene er moderat. Det vil si at du trener med så høy puls at du kan si en setning, trekke pusten å si en ny. Hvis du bruker pulsklokke, ligger pulsen på 78-85 prosent av makspuls.

- Vi anbefaler at du kjenner etter hvor mye kroppen orker og tar hensyn til det. Instruktørene legger opp til moderat intensitet og heier på deg. Men det er du som er sjefen. De fleste nybegynnere starter ofte for hardt. Da oppleves treningen som tung, og det kan være vanskelig å motivere seg. Ved å trene med moderat intensitet, vil du oppleve at treningen føles bedre og den har minst like god effekt, sier Ingvild.

Kort om smilepuls

  • Kombinasjonstime hvor du trener utholdenhet og styrke
  • Du trener med instruktør som heier på deg
  • Treningen skjer etter musikk
  • Timen varer i 55 minutter
  • Timens avsluttes med uttøyning